Prehranski dodatki za dekleta

Objavil Administrator * V Prehranski dodatki : februar 19, 2016 0 Komentar/jev 2243 zadetkov

Prehranski dodatki za dekleta. Znano je, da z dobrim, rednim treningom pridemo do dobre, čvrste postave ter do navala endrofinov, zaradi katerih se potem počutimo odlično. Vendar pa velikokrat pozabljamo na najbolj pomembno stvar, ki pripomore k želenim rezultatom. To je prehrana, ki pri izgubi odvečne teže pripore kar 80%. Sam spadajo tudi prehranski dodatki.

V članku bomo obravnavali prehranske dodatke, ki pripomorejo predvsem aktivnim ženskam. 

1. železo

Je mineral, ki je del številnih beljakovin ter encimov, pomembnih za optimalno zdravje. Poleg tega je sestavni del rdečih krvničk, ki dostavljajo kisik v mišice. Vadba lahko občutno zniža nivo železa v krvi, kar še posebej občutijo ženske. Številne športnice ter aktivne ženske zato trpijo za pomanjkanjem tega minerala. To čutijo kot povečano utrujenost, slabša se imunski sistem in rezultati. Razlog za znižanje naj bi bil v hepcidinu, ki se sprošča med vadbo. Hepcidin je hormon, ki se proizvaja v jetrih in občutno zmanjša absorbcijo železa.

Kako jemati:

Če so vaše vrednosti nizke, je priporočem odmerek med 30 in 100 mg na dan, odvisno od vrednosti. Za najboljše rezultate ga vzemite 1 uro pred vadbo.

2. kofein

Je najbolj razširjen stimulant na svetu, med drugim ga najdemo v kavi ter čaju. Je eden najbolj raziskanih dodatkov. Je več kot le stimulant, saj izboljša vzdržljivost, moč ter našo osredotočenost. Prav tako zmanjša možnost za Alzheimerjevo bolezen in raka na dojkah. V primeru, da ga zaužijemo v obliki kave ali čaja zmanjša verjetnost depresije za 20%.

Kako jemati:

Za najboljše rezultate 1 uro pred vadbo 100-200 mg kofeina. Kava je sicer dober vir in ima veliko pozitivnih učinkov za zdravje, vendar pa največji učinek pri vadbi zagotovijo posebej temu namenjeni kofeinski dodatki.

3. sirotkine beljakovine (proteini)

Sirotkine beljakovine imajo v nasprotju z beljakovinami, ki jih dobimo s prehrano, to prednost, da se absorbirajo zelo hitro. To je še posebej pomembno tokoj zjutraj, pred vadbo ali po njej. Znano je, da sirotkine beljakovine vsebujejo tudi peptide, ki povečajo pretok krvi v mišice, kar še posebej pomaga pred vadbo. S tem dobijo mišice več kisika, hranilnih snovi ter hormonov. V naši ponudi imamo OstroVit WPC 80 Shape beljakovine, posebej namenjene dekletom.

Kako jemati:

20 g beljakovin zmešanih v vodi, takoj ko se zbudimo ali 30 min pred vadbo ter 20 g v roku 30 min po vadbi. Tekom dneva lahko tudi med obroki.

4. bcaa

Esencialne razvejane aminokisline so levcin, isolevcin in lalin. Njihova unikatna zgradba nam nudi edinstvene učinke. Z njihovo pomočjo lahko vadimo dlje časa, saj jih mišice porabljajo kot gorivo. Pomagajo tudi pri zaviranju dolgoročne utrujenosti po vadbi. Pomembne so pri izgradnji mišic, za kar je najbolj zaslužen levcin, ki pripomore pri sintezi beljakovin, še posebej pri ženskah, ki mišično maso pridobijo precej težje kot moški. BCAA dvignejo nivo rastnega hormona ter znižajo nivo kortizola ter inzulina.

Kako jemati:

5-10 g aminokislin z vašim pripravkom za pred in po vadbi.

5. vitamin D

Vitamin D nastane, ko smo v stiku s soncem, kar pa je lahko težava med daljšimi deževnimi obdobji, v zimskem času ali če se veliko zadržujemo notri. Vse več raziskav dokazuje številne pozitivne učinke tega vitamina, povezan je tudi s povečano mišično močjo. Kot dodatek pa lahko pripomore k izgubi telesne maščobe, še posebej če ga jemljemo v kombinaciji s kalcijem. 

Kako jemati:

Približno 2000 enot na dan v kombinaciji s kalcijem.

6. multivitamin

Mešanica vseh vitaminov ter mineralov, ki zapolnijo vse potrebe v našem telesu, ki lahko nastanejo zaradi prekomernega napora, stresa, neustrezne prehrane, nosečnosti ali nezadostnega vnosa kalorij. Te pomanjkljivosti lahko vodijo k pomanjkanju energije, upočasnijo rast mišic ter zmanjšujejo našo moč.

Kako jemati:

1 tableta na dan z obrokom, na primer z zajtrkom.

 



Komentarji


Napišite komentar